Logga in

Betalning & avhämtning

Vad händer efter avslutad auktion? Läs nedan om betalning och avhämtning av köpta föremål.


Betalning

Efter vunnen budgivning får köparen alltid en bekräftelse på köpet antingen via e-post eller brev. Fakturan kan även ses på ”mina sidor”. Därefter kan köparen enkelt betala sitt köpta föremål med bank- eller kreditkort direkt i vår kundtjänst eller online på ”mina sidor”. Betalning ska ske inom åtta (8) arbetsdagar efter avslutad auktion.

Banköverföring

Plusgirokonto: 69 55 02-5 (vänligen uppge fakturanummer).
Vänligen notera att det kan ta upp till två bankdagar från det att Ni betalat Er faktura till dess att vi erhållit betalningen på vårt konto.

Bankkort och kreditkort

Vid betalning med svenska bankkort tillkommer inga extra avgifter.
Avgift vid betalning med svenska kreditkort: 2,2 %
Avgift vid betalning med utländska bank- och kreditkort: 2,5 %

Vi accepterar inte betalning med kontanter, kortbetalning med American Express, Diners, Eurocheckar eller betalning med utländska checkar.

Från och med 1 augusti 2010 gäller en ny lag som inte tillåter att man tar ut avgifter vid kortköp. Uppsala Auktionskammare är undantagna från denna lag då vi faller under Kommissionslagen (2009:865).


Hämta föremål

Köpta föremål kan hämtas så snart full betalning kommit oss tillhanda. Alla föremål finns på vårt huvudkontor i Uppsala och ska hämtas inom åtta (8) arbetsdagar efter avslutad auktion. Vänligen notera att det kan ta upp till två (2) bankdagar från det att du betalat din faktura till dess att pengarna kommit oss tillhanda.

vid Internationell Kvalitetsauktion

Köpta föremål finns kvar hos oss så länge lagerutrymme finns, dock alltid minst åtta (8) arbetsdagar efter auktionen. Om vi inte har möjlighet att lagerhålla outhämtade föremål översänds de på köparens bekostnad till transportföretagets ArtMoves terminaler i Stockholm.

vid Kvalitetsauktion

Föremål som inte avhämtas inom åtta (8) arbetsdagar hämtas av transportföretaget ArtMove och förs till deras terminal i Stockholm. Vänligen notera att minsta debitering då sker enligt ArtMoves prislista och därutöver att förvaringsavgift enligt våra köparvillkor uttages för minst två (2) dagar. Betalning av förvaringsavgift sker direkt till ArtMove vid uthämtning.


Transport

Vänligen notera att din faktura från Uppsala Auktionskammare måste vara betald före det att ett transportföretag kan hämta dina inköp. På ”Mina sidor” kan du se om betalningen för din faktura kommit oss tillhanda. Uppsala Auktionskammare utför inga transporter. Vi emballerar och skickar inte heller köpta föremål.

Transport med Artmove till Stockholm, Göteborg eller Malmö

Under varje objekt i onlinekatalogen framgår kostnad för transport av just detta föremål från Uppsala Auktionskammare till någon av ArtMoves terminaler i Stockholm, Göteborg och Malmö. För transportbeställning vänligen kontakta ArtMove via e-post mail@artmove.se eller ring tel. 08 – 450 44 60.

Hemleverans / Övriga transporter

Uppsala Auktionskammare utför inga transporter men önskar du beställa transport så rekommenderar vi följande transportföretag. Beställningen görs hos respektive transportföretag.

Företag Telefon Transporterar till E-post
MTAB 08-54 600 100 Sverige, utland info@mtab.se
ArtMove 08-450 44 60 Stockholm, Sverige, utland mail@artmove.se
TransArt 08-556 51 800 Sverige info@transart.se
Mail Boxes Etc 08-454 31 90 Sverige, utland bj@mailboxes.se
MailLogic 070 728 72 49 Sverige, utland claes.legert@mail-logic.se
Timrå Express 060-52 62 02 Kiruna-Stockholm-Göteborg info@timraexpress.se
JH Transport +45 4373 5555 Sverige, utland jh@43735555.dk
Röde orm antik service 0708-253870 Köpenhamn, Malmö, Göteborg, Stockholm johan.westrell@tele2.se
Uppsala Stadsbud 018-13 01 75 Uppsala, Sverige info@uppsalastadsbud.se
Kalles bud & Transport 0920-20 02 40 Hela norrland info@kalles-bud.se
Postförsändelse med Fedex Overnight

ArtMove tillhandahåller även tjänsten att skicka föremål med Fedex. Endast mindre och icke ömtåliga föremål med ett klubbat pris under 10.000 kr kan skickas med Fedex. ArtMove emballerar, packar och skickar föremålen. Föremålen skickas på egen risk då oöm hantering kan ske under transporten och föremål kan skadas oavsett hur väl de är emballerade. Varken Uppsala Auktionskammare eller ArtMove tar ansvar för eventuella skador i samband med att föremål skickas med Fedex.

ArtMove skickar endast föremål som är fullt betalda. Eventuell outlöst försändelse återgår och tillfaller Uppsala Auktionskammare.

Försändelse med Fedex Overnight kan endast beställs genom Artmove via e-post mail@artmove.se