Logga in

Publicerad: 9 juli 2021

Vi rekryterar:

VD-assistent


Uppsala Auktionskammares framgångar fortsätter och vi kommer bland annat att expandera och satsa kraftfullt i Stockholm. Vi söker nu en VD-assistent som en viktig del i att förstärka vårt engagerande team. 


BESKRIVNING AV TJÄNSTEN

I tjänsten som VD-assistent stöttar du företagets verkställande direktör Magnus Bexhed med sysslor som varierar mellan högt och lågt; till exempel hantering av mail och telefon, kalenderbokningar, förberedelser inför kundmöten, sekreterare vid värderingar och i andra sammanhang, hantera kundkontakter, bistå vid försäljningsarbete, bokning och koordinering av resor och möten, kontakter med leverantörer, kvittohantering samt andra administrativa- och praktiska arbetsuppgifter. Många bollar i luften samtidigt helt enkelt. Tjänsten som VD-assistent är ny inom företaget och den person vi söker kommer att arbeta mycket nära VD och i vissa sammanhang bistå övriga ledningsgruppen.

Arbetet på Uppsala Auktionskammare är socialt, både vad gäller kontakt med kunder och kollegor. God service är mycket centralt inom vår verksamhet. Tillsammans med övriga kollegor skall du förvalta, utveckla och förstärka företagets långsiktiga strategi att försälja dyrbar konst, design och antikviteter. Inom företaget har vi en rak dialog med högt i tak.

Tjänsten är under första året både vid vårt kontor på Nybrogatan 20 i Stockholm samt även vårt huvudkontor i Uppsala. Under hösten 2022 flyttar en majoritet av Uppsala Auktionskammares verksamhet till Stockholm och så även denna tjänst.


EFTERFRÅGAD KOMPETENS

Vi söker dig som är effektiv och får saker och ting gjort! Du har hög social kompetens, är mycket noggrann och positiv samt trivs i en arbetsmiljö med högt tempo och snabba beslut. Sannolikt har du en akademisk bakgrund. Du är engagerad i ditt arbete, tar stort personligt ansvar och är kommunikativ gentemot både kunder och kollegor. Ingen arbetsuppgift är för stor eller för liten för dig!

Uppsala Auktionskammare är ett kunskapsföretag; medarbetarna och deras kunskap är företagets viktigaste tillgång. Att vara professionell är en självklarhet och du skall ha känsla för estetik och finess. Du är välartikulerad samt behärskar svenska och engelska obehindrat i både tal och skrift. Ytterligare språkkunskaper är starkt meriterande. Körkort är ett krav.


TJÄNSTENS OMFATTNING

Heltid, tillsvidareanställning. Tillträde efter överenskommelse.


OM UPPSALA AUKTIONSKAMMARE

Uppsala Auktionskammare grundades år 1731 och är därmed ett av världens äldsta auktionshus. Uppsala Auktionskammare är idag ett av Nordens största och ledande auktionshus vid försäljning av dyrbar konst, design och antikviteter. Uppsala Auktionskammare har kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och huvudkontor i Uppsala. Under hösten 2022 flyttar en majoritet av verksamheten från Uppsala till nya lokaler i Stockholm.

Uppsala Auktionskammare bedriver en kreativ verksamhet i ständig utveckling – en verksamhet med hög kvalitet, hög kompetens, mångkulturell öppenhet och högt i tak där nytänkande premieras. Som medarbetare på Uppsala Auktionskammare kommer man att få många engagerade kollegor som brinner för sina arbetsuppgifter.


ANSÖKAN

Alla ansökningar behandlas konfidentiellt. Sista dag för ansökan är 8 augusti, urval och intervjuer sker dock löpande. Välkommen att skicka din kompletta ansökan (personligt brev, CV samt bild) via e-post: ansokan@uppsalaauktion.se

Då vi har flera utlysta tjänster just nu, vänligen var tydlig med vilken tjänst du söker.
Varmt välkommen att skicka in din ansökan redan idag!

Vid frågor om den utlysta tjänsten, vänligen kontakta:

Magnus Bexhed

Verkställande direktör

Tel: 018-18 35 16
Mobil: 0705-22 12 04
bexhed@uppsalaauktion.se

Mer information