Logga in

Publicerad: 9 juli 2021

Vi rekryterar:

INTENDENT (SPECIALIST)


Uppsala Auktionskammares framgångar fortsätter och vi kommer att expandera och satsa kraftfullt i Stockholm. Vi utökar och förstärker staben av kunniga experter och specialister och därav söker vi nu en ny kollega med tidigare erfarenhet av konst- och auktionsbranschen till vårt engagerade team.


BESKRIVNING AV TJÄNSTEN

Som en av våra intendenter blir du ett av företagets ansikten utåt. Arbetsuppgifterna inrymmer värdering, inlämning, försäljning, kundkontakter och  katalogisering inom ramen för våra verksamhetsområden. Den person vi söker kommer att bli en viktig del av vårt kunniga och engagerade team. Arbetet på auktionskammaren är socialt, både vad gäller kontakt med kunder och kollegor. God service är mycket centralt inom vår verksamhet. Tillsammans med övriga kollegor skall du förvalta, utveckla och förstärka företagets långsiktiga strategi att försälja dyrbar konst, design och antikviteter. Inom företaget har vi en rak dialog med högt i tak.

Tjänsten är under första året huvudsakligen placerad i vårt huvudkontor i Uppsala samt i viss mån vid vårt kontor på Nybrogatan 20 i Stockholm. Under hösten 2022 flyttar en majoritet av Uppsala Auktionskammares verksamhet till Stockholm och så även denna tjänst.


EFTERFRÅGAD KOMPETENS

Vi söker dig som har tidigare erfarenhet och bakgrund från auktionsbranschen och/eller konst- och antikbranschen. Uppsala Auktionskammare är ett kunskapsföretag; medarbetarna och deras kunskap är företagets viktigaste tillgång. Du är engagerad i ditt arbete och kommunikativ gentemot både kunder och kollegor. Du har hög social kompetens och har lätt för att skapa och förvalta kundrelationer. Du är noggrann, ansvarsfull och positiv samt trivs i en arbetsmiljö med delvis högt tempo. Du är välartikulerad samt behärskar svenska och engelska obehindrat i både tal och skrift. Ytterligare språkkunskaper är starkt meriterande. Körkort är ett krav.


TJÄNSTENS OMFATTNING

Heltid, tillsvidareanställning. Tillträde efter överenskommelse.


OM UPPSALA AUKTIONSKAMMARE

Uppsala Auktionskammare grundades år 1731 och är därmed ett av världens äldsta auktionshus. Uppsala Auktionskammare är idag ett av Nordens största och ledande auktionshus vid försäljning av dyrbar konst, design och antikviteter. Uppsala Auktionskammare har kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och huvudkontor i Uppsala. Under hösten 2022 flyttar en majoritet av verksamheten från Uppsala till nya lokaler i Stockholm.

Uppsala Auktionskammare bedriver en kreativ verksamhet i ständig utveckling – en verksamhet med hög kvalitet, hög kompetens, mångkulturell öppenhet och högt i tak där nytänkande premieras. Som medarbetare på Uppsala Auktionskammare kommer man att få många engagerade kollegor som brinner för sina arbetsuppgifter.


ANSÖKAN

Alla ansökningar behandlas konfidentiellt. Sista dag för ansökan är 8 augusti, urval och intervjuer sker dock löpande. Välkommen att skicka din kompletta ansökan (personligt brev, CV samt bild) via e-post: ansokan@uppsalaauktion.se

Då vi har flera utlysta tjänster just nu, vänligen var tydlig med vilken tjänst du söker.
Varmt välkommen att skicka in din ansökan redan idag!

Vid frågor om den utlysta tjänsten, vänligen kontakta:

Magnus Bexhed

Verkställande direktör

Tel: 018-18 35 16
Mobil: 0705-22 12 04
bexhed@uppsalaauktion.se

Mer information