Logga in

Internationell kvalitetsauktion

På våra Internationella Kvalitetsauktioner kan du delta på följande sätt:


– Budgivning i Salen

I vår kundtjänst kan du registrera dig för en budspade. Spaden använder du sedan vid budgivning i salen genom att tydligt visa den för auktionskommissarien när du önskar bjuda. Om du avger det sista budet blir du köpare och ditt spadnummer registreras av auktionskommissarien.

– Skriftliga inropsuppdrag

Om du inte kan närvara under auktionen kan vi bjuda åt dig. Detta gör du genom att fylla i en förtryckt inropsblankett. Du anger då föremålets auktionsnummer och det högsta belopp du är villig att betala. Vår kundtjänst bjuder sedan så förmånligt som möjligt för din räkning upp till angivet högsta belopp. Skriftliga inropsuppdrag kan lämnas i vår kundtjänst fram till en timme innan auktionen börjar.

– Skriftliga anbud via Internet

Är du registrerad internetkund kan du lägga ett elektroniskt inropsuppdrag via vår hemsida fram till en timme innan auktionen börjar.

– Budgivning per telefon

Om du önskar bjuda per telefon kan du lämna en skriftlig ansökan till oss senast kl. 18.00 dagen före aktuell auktion. I ansökan ska specificeras vilket eller vilka föremål budgivningen ska avse och vilket telefonnummer du kan nås på vid tiden för budgivningen. Om du är en registrerad internetkund kan du även registrera dina telefonbud på Mina sidor. När det under auktionen närmar sig det föremål du önskar bjuda på ringer en representant från kundtjänst upp direkt från auktionssalen och framför då dina bud.

– UAK Livebid – Budgivning i realtid via Internet under slagauktion

Under pågående auktion kan ni lägga bud i realtid via vår streamingtjänst UAK Livebid. För att kunna använda tjänsten måste du vara inloggad internetkund.


– Kreditgräns för budgivning

För att kunna bjuda för mer än totalt 3 miljoner kronor (3.000.000 SEK på klubbat pris, exkl. köparprovisioner) vid våra auktioner, måste man vara speciellt godkänd kund. Kontakta vår kundtjänst senast tre (3) dagar före aktuell auktion för mer information: support@uppsalaauktion.se


Delta vid ASIAN SALE

Krav på förhandsregistrering

För att kunna bjuda på Asian Sale krävs förhandsregistrering och på begäran betalning av deposition. Förhandsregistrering gäller alla kunder, alltså även redan befintliga kunder. Registrering krävs för alla former av budgivning.

Ansökan om förhandsregistrering måste ske minst tre (3) dagar före Asian Sale, för att registreringen ska kunna behandlas. Förhandsregistrering kan göras på Mina sidor eller i vår kundtjänst på Dragarbrunnsgatan 73, Uppsala.

Vid frågor vänligen kontakta:
preregistration@uppsalaauktion.se